tisdag, mars 21, 2006

Bröllopspanik

Fick i helgen reda på att man inte får ha svart på grekiska bröllop heller. Så nu måste jag köpa en ny klänning. Men jag hittar ingen jag tycker om.
Den här von Furstenberg var jättefin i en engelsk tidning, men för kort när man tittade på websajten. Och allt i svenska affärer verkar vara brunt eller svart eller möjligen grått.

Vet ni var man kan hitta en snygg, inte brun eller svart klänning som samtidigt kan betecknas som "smart dress"? Vill nån shoppa med mig i helgen?

Svar till "Hjälp mig - jag vet inget om mode"

5 Comments:

Blogger Hannah said...

Zara har sjuuukt många snygga klänningar inne just nu. Och Åhléns City uppvisar flera fina modeller av typen Essentiel osv. Jag har gått skitmycket i affärer på sistone och sett många. Oasis, Debenhams.

It's not gonna be a problem darling.

Visst ska du med mig på mingel på torsdag?

21 mars, 2006 14:31  
Blogger malin said...

Japp. Det ska jag absolut. Funderar på om jag ska ha min svarta klänning då, den jag inte kan ha på bröllopet.

Var på Zara o tittade, men allt är ju svart eller brunt där. Men jag ska ta eb rejäl tur på Åhlens och NK.

21 mars, 2006 18:08  
Blogger Sofia said...

Om du i din klänningsjakt råkar på något som skulle fungera på ett bröllop med klädkoden "smoking", dvs knälång cocktail-klänning, som dessutom skulle funka när man ammar så hojta till ;)

22 mars, 2006 20:24  
Blogger malin said...

Du måste ju ha nåt urringat, Sofia. Helt klart!

22 mars, 2006 22:23  
Blogger Sofia said...

Men man ska ju inte stjäla fokus från bruden!
Med den boob-sizen jag befarar att jag har då så är risken överhängande att ingen kan låta bli att titta på mina mjölkmaskiner…
Köpte nämligen en amningsbehå igår, och håll i åtanke att den är en kup-storlek större än vad jag har nu, i storlek 75 G.
Japp, G som i GUBEVARS!
Samma storlek som min faster har i dag.
Och ja, jag har börjat spara till bröstförminskningen jag planerar att göra när allt det här är avklarat.

23 mars, 2006 13:12  

Skicka en kommentar

<< Home