torsdag, oktober 06, 2005

Lite sprit blir det

Vi var ju på Judith & Bertil igår. Och bara Hannah drack alkohol. Vi har allihopa blivit så ordentliga. Eller nåt.

Jag drack i alla fall en svensk version av orange juice and lemonade, som jag vill rekommendera. Apelsinjuice och sprite. Gör att man slipper dricka cola när man inte vill dricka sprit.

Annars kan jag rekommendera en shandy - hälften öl och hälften lemonade (bytes i Sverige mot sprite antar jag, men har aldrig testat). Mycket godare än man väntar sig.

Hur maten var hos Judith och Bertil? Helt okej. Men jag måste erkänna att jag inte riktigt kände smaken på grund av min förkylning. Mycket gott bröd, men servitrisen berätta aldrig vad det var. Eller gjorde hon det?

2 Comments:

Blogger Hannah said...

Hon berättade nog inte. Men jag gillar alla ställen som har risotto. Och de hade ju dessutom 2 olika risotto. Och så hade de ett sauvignon blanc på glas. Alla ställen som har sauv blanc på glas är bra. Trevlig personal. Och ja - det var tråkigt att vara ensam på spriten.

06 oktober, 2005 17:34  
Blogger malin said...

Dyr sprit dock. 104 kr för ett glas är lite i mesta laget även för en sauv blanc.

07 oktober, 2005 16:05  

Skicka en kommentar

<< Home