onsdag, augusti 09, 2006

Jag har fastnat

Just nu letar jag efter ett par sandaler. Och mina nya sandaler ska se exakt likadana ut som mina gamla. Helst i samma färg.

Sandalerna jag har är dessutom exakt likadana som mina gamla sandaler. Då passade jag på att samma år köpa ett par till eftersom jag gillade de gamla så mycket.

Jag har tillbringat timmar på nätet för att hitta ett par exakt likadana Adidas-sneakers som jag redan har (men har gått sönder).

Min största lycka förra året var när jag på en utförsäljning hittade ett par Fat face-jeans som de tagit bort ur sortimentet. För de var ju likadana som mina gamla favoritjeans.

På stan ser man ibland äldre personer som verkar stannat stilmässigt nånstans på 60 eller 70-talet. Tänk om det är här jag kommer stanna, tänk om det är så här jag kommer se ut resten av mitt liv.

Skrämmande.