måndag, mars 26, 2007

Första dagen på ny/gamla jobbet

Jaha, då har man gjort en arbetsdag igen.
Det var nästan 11 månader sen sist.
Omtumlande, förvirrande men väldigt roligt. Så kan man enkelt sammanfatta dagen.
Omtumlande att vara tillbaka, men att inte jobba på samma avdelning. Det kändes lite trist att bara knata förbi mina kära Klick-kompisar och inte få jobba med dem.
Förvirrande för att det faktiskt har hänt en del, rent tekniskt, sen jag gick hem. Ett tag kände jag mig lika teknikfientlig som Jon "det var bättre förr" Hansson. Men sen började muskelminnet så sakteliga komma tillbaka och jag märkte hur jag fick till det ena snabbkommandot efter det andra utan att veta riktigt hur. Om en vecka kommer det att vara som om jag aldrig varit borta.
Roligt, för jag får jobba med otroligt roliga människor, till exempel den härliga Nina Jacobson. Tjohooo!
Men ännu roligare var det att få komma hem och krama på min lilla solstråle. :)