söndag, mars 11, 2007

A new first

Jag har ju tidigare berättat om andra "firsts" för Hillevi och i helgen hade vi en ny, inte lika trevlig "första". Och inte bara för lillan, det var även första gången för mig med.
Jag pratar om vinterkräksjukan.
Här har jag gått runt och trott att jag tillhörde de xx-procenten som inte drabbas, men tji fick jag!
I fredags blev först N sjuk. Sen dröjde det ca 3 timmar så var det min tur att ockupera toaletten.
Vi fick springa i skift medan den andra höll ett öga på Hillevi, som inte var det minsta kräkig. Hon nöjde sig med att få diarré på lördagen, när man var lagom urlakad för att stå och byta stinkiga blöjor. Fy!
Stackars barn har väl undrat vad det är för fel på mamma och pappa som bara ligger i små högar och kvider hela tiden.

Men nu är det gjort.
Vi börjar så sakteliga må hyffsat bra igen.
Lägenheten är sanerad.
Och i framtiden kommer jag, precis som alla andra, att hålla mig låångt borta från bufféer, tvätta händerna i tid och otid och akta mig för folk som säger att de mår lite risigt i kistan.

1 Comments:

Blogger malin said...

Stackare!

14 mars, 2007 12:29  

Skicka en kommentar

<< Home