måndag, augusti 29, 2005

Gillar inte rött!

Jag har ljugit för mig själv länge nog nu. Det är dags att erkänna.

Jag gillar inte rött vin. När nån bjuder på det brukar jag ta lite grann och sippa lite, men jag gillar det egentligen inte. Har jag ett val väljer jag alltid vitt. Och ska vi vara ärliga så blandar jag gärna det med lite fruktsoda också. Rosé går däremot hem. Av nån anledning.

Men nu vet ni. Nästa gång jag säger att jag vill ha vitt för att jag blir så sömnig av rött, så menar jag egentligen: Blä!

För att fortsätta på Hannahs tema. Den här veckan:
Måndag: Yoga, måla element nr 3.
Tisdag:
Gå på Måns avskedskalas. (Hannah, säg till din långsamma pojkvän att han fortfarande inte mejlat mig om det, börjar tro att han inte vill att jag ska komma)
Onsdag:
Måla element.
Torsdag:
Måla sista elementet.
Fredag:
Middag på Emchai.
Lördag:
Middag på Emchai.

Det är bara att inse. Mitt liv är inte lika glamoröst som Hannahs.

6 Comments:

Blogger Hannah said...

Måns hälsar: Klart du ska få veta var vi ska dricka öl. Men mest av allt hälsar han:
London!? Då kan du köpa kakor till mig juh!?

Jag hälsar: Om du tröttnar på elementmålning får du gärna följa med mig och fira Konstkatalogen 5 år på Berns på onsdag.

29 augusti, 2005 19:36  
Anonymous Anonym said...

Målar du elementen så kommer jag över på ett glas vitt och tittar på.
/R

29 augusti, 2005 21:57  
Blogger Hannah said...

Glömde några saker!
Rött vin får man ont i huvudet av.
Rött vin skvimpar av okänd aledning mycket lättare ur glasen när det är fest och sätter sig på alla möjliga ställen. Och så går det ju inte bort.
Rött vin gör att man får ful mun.

30 augusti, 2005 13:00  
Blogger sannan said...

verkar som om jag slipper köpa rött till kräftorna...

30 augusti, 2005 13:31  
Blogger malin said...

Ja. Fast jag kommer ju inte då. Om jag inte minns fel gillar i alla fall Sofia rött. Men kanske inte till kräftor.

30 augusti, 2005 15:02  
Blogger Sofia said...

Nja, vitt vin är nog godast till kräftor. Men efter helgens lilla olycka, då jag råkade äta en lite för gammal matlåda och blev lite lätt matförgiftad har min mage inte varit densamma. Så jag har bestämt mig för att ta några vita veckor och se om det rätar till sig. Vill inte ha ständig magkatarr - blä!
Så du behöver inte tänka på starka drycker för min del Sanna. Men jag lovar att ta med min specialsnaps i alla fall!

30 augusti, 2005 15:58  

Skicka en kommentar

<< Home