tisdag, oktober 25, 2005

Home sweet home
















Vilken underbar känsla när taxin stannar utanför dörren. Och i den varma sängen ligger världens mest underbara Måns. Det känns som om jag har varit borta i en månad.

Bra saker i Nyc:
1. Träffar Anna Hållams, ex-kollega från Expressen redan på Arlanda. Hon och hennes kompis Petra ska också till NYC 1 vecka.
2. Hotellet ligger på 5:th avenue. Mitt i smeten.
3. Solen skiner och det var typ 20 grader de första dagarna.
4. Höök är supertrevlig och vi har 2 roliga dagar i Brooklyn, Lower East side och på Sex & The City tour. Sen kallar Wilma.
5. Mat på Les Halles. Fast ingen skymt av Anthony Bourdain.
6. The Pony Project. Flera designers tolkar My Little Pony på The Milk Gallery i Meatpackning/Chelsea. Coolt. Arty och mycket NYC. Se bilden ovan.
7. Middag på Nero i Meatpacking. Sååå hett just nu.
8. Sephora. Urban Outfitters.
9. Pulsen. Taxibilarna. Neonet.
10. Staten Island färjan och Manhattan skyline.















Mindre bra:
1. Planet dit 6 timmar sent.
2. Trubbel med mitt företagskort. Måste lägga ut med egna pengar och därför blir det inte the shoppingspree of my life. Men det gör inget. I still have Milan!
3. Miljövänlighet exsisterar inte. Släng, släng, släng är New Yorkbornas motto.
4. Det är så stort. Tunnelbanan går långsamt och låter så mycket. Alla bilar tutar HELA tiden.
5. Jag har hostat hela veckan. Förkylning och aircon är ingen bra kombo.

Fotomodeller seen this week:
1. På planet till NYC - Caroline Winberg.
2. Vid bordet bredvid oss på Nero i Meatpackning - Daria Werbowy. Världens just nu hetaste supermodell. Se nedan.














Kändisar seen this week:
1. En av skådisarna i L-Word.
(Dålig utdelning.)

Shoppat i veckan:
1. Höga loafers, inte helt olika de Malin inhandlat.
2. Knytblusar!
3. Koftor.
4. Små bra saker på Sephora.

Grattis i efterskott Malin! Jag har köpt present till dig... :) När ska vi leka?

4 Comments:

Blogger malin said...

Jag vill till NY! Jag vill nånstans varmt! Jag vill inte vara här!

Och nästa vecka är det dags för mig att åka bort. Till Norge.

25 oktober, 2005 17:40  
Blogger Sofia said...

Har du inte handlat något åt mig också?
Och kanske till dig själv?

27 oktober, 2005 13:07  
Blogger Hannah said...

Jo. Jag var på Victorias secret och hittade din bh. Jag hoppas, hoppas att det var rätt. Själv orkade jag inte prova. Jag köpte sköna trosor istället:)

27 oktober, 2005 13:59  
Blogger Sofia said...

Det är alldeles säkert rätt. Annars har jag sagt fel till dig.
Jag har redan börjat växa ur några av mina gamla bh:s så den kommer som en väsignelse.
Vill inte ens tänka på var detta kommer att sluta…E?

27 oktober, 2005 17:18  

Skicka en kommentar

<< Home