tisdag, oktober 18, 2005

"Har du inte fått lite mage?"

Var hemma i Smedjebacken i helgen och berättade den goda nyheten för familjen.
Det gick väl inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Min mamma gick händelserna lite i förväg när hon satt vid köksbordet och tittade på mig medan jag tog ett glas vatten efter maten på fredagen.
"Har du inte fått lite mage?", undrade smidighetsministern.
"Eh, jooo…"
"Ska den bli större?"
"Ja."
Happ, så var det. Pappa såg mest chockad ut och först på lördagen kom han fram och gav mig en stor kram och gratulerade.
När vi skulle berätta för min bror och svägerska gick det bättre.
De försökte bjuda på vin när jag avböjde med orden: "Nej, jag dricker inte alkohol längre. Jag håller på och gror en kusin här inne."
Summan av kardemumman:
• Min mamma kommer att börja sticka på en "fin liten tröja" inom kort.
• Min pappa var segast att fatta grejen.
• Min svägerska blev mest förvånad (hon hade dessutom gett bort alla sina gamla mammakläder bara en månad innan).
• Min bror blev i särklass gladast.
• Rebecca blev glad inför tanken att få en kusin, men tyckte att jag var ca 10 år för sent ute…
• Felix kramades flest gånger även om han nog inte förstod varför alla skulle krama mig.

3 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Grattis Sofia!!! Du kan bortse från alla mina barnvagnsmaffia-hat-inlägg på min blogg. Det gäller SÅKLART inte dig. =)

18 oktober, 2005 17:23  
Blogger malin said...

Så nu vet alla? Och om det är på bloggen kan man väl berätta för andra också?

Jag har väntat ivrigt på detta ögonblick!

18 oktober, 2005 18:00  
Blogger malin said...

Appropå barnkläder. Vi borde kontakta the international business woman Malin om det. Hon har en hel liten industri på gång. Påminn mig nån gång.

18 oktober, 2005 18:02  

Skicka en kommentar

<< Home