tisdag, april 04, 2006

Work no more

Så var det gjort, den sista arbetsdagen det här året.
Tre dagar tidigare än beräknat checkar jag ut. Det funkade inte längre, jag kunde inte hantera stressen utan fick massor av sammandragningar och har haft svårt att sova.
Dessutom verkar vår barnmorska tro att vår bebbe siktar på att komma lite tidigare än beräknat. Detta grundar hon på att bebben redan nu ligger redo nära förlossningskanalen, samt att min livmodertapp (som ska "försvinna" i värkarbetet) redan dragit sig undan massor. Hon rekommendera t.ex att vi hade alla papper med oss när vi åkte till Smedjebacken i helgen, och pratade om "ja, vi ses ju på efterkontrollen"…

Därför bestämde jag mig för att det fick vara slutjobbat redan nu.
Så nu nås jag säkrast på mobilen. Mejlen kommer jag nog att kolla av väldigt sporadiskt.
Och om det är någon som har lust att luncha nästa vecka så är jag game, eller ta en fika på stan, eller gå en långsam promenad…

2 Comments:

Blogger Hannah said...

Wow! Det börjar närma sig. Helt otroligt!

05 april, 2006 09:54  
Blogger malin said...

Verkligen. Känns alldeles otroligt. Har det inte gått väldigt snabbt!

06 april, 2006 14:09  

Skicka en kommentar

<< Home