onsdag, september 27, 2006

Gay Paris!

Paris var jättebra. Och vi fick faktiskt fint väder mest hela tiden. Regnen kom på natten.

2 lätt bisarra saker hände:
Söndag kväll bestämde vi oss för att gå ut lite flashigt och åkte till Mandala Ray, stället Johnny Depp och John Malkovich äger. Det var dyrt (drinkarna minst €12) men kändes glamoröst. Servicen var usel. När vi efter många om och med fick betala vår drinkar (min dirty vodka martini var delikat) erbjuder servitören oss en omgång drinkar till. Gratis! Eller champagne. Eller vad vi vill! Och vi förstod inte ett jota.
Det kan ha berott på:
• Dålig service.
• Lite folk.
• Att jag såg lite stroppig ut (det tog massa tid att få betala).
• Att alla cheferna satt på bordet bredvid.

Lördagen var vi ute och shoppade och tittade in i en butik med Marc by Marc Jacobs-kläder. Butiken var så fin att vi följdes runt av en egen liten dam. När vi skulle gå frågade hon mig vart jag köpt min tweed-korsett. När jag sa H&M såg hon ut som hon skulle svimma. När jag sa 4 år sedan, visste hon inte vad hon skulle säga. Hon var så chockad att hon inte ens svarade på vårt au revoir.

En lyckad resa.

8 Comments:

Blogger m said...

"Att alla cheferna satt på bordet bredvid."

Johnny Depp och John Malkovich?

27 september, 2006 12:13  
Blogger Sofia said...

Och vad tog ni? Drinkar eller dyr skumpa?
Och hittade du glosset åt mig?

Låter hur som helst som en fab resa.

27 september, 2006 18:04  
Blogger Hannah said...

Välkommen hem! Jag tyckte väl det var länge sen jag fick se dig eller höra av dig. Vi måste ses snart!

27 september, 2006 19:35  
Anonymous Anonym said...

vad drack ni gratis ? Cristal?
Hittade din Prinsessa idag så kom förbi och hämta.
/R

27 september, 2006 21:23  
Blogger malin said...

Vi tog samma igen. Henrik och Elin lyssnde inte ens, men jag hörde free och sa snabbt att vi ville ha en ny omgång. Så en dirty för mig, cosmo för Henrik och en Apple sour för Elin.

Sofia, jag fick tag i ditt gloss. Precis. Berättar om det när vi ses.

Jag är hemma i helgen, så jag hör av mig. veckan har varit helt galen på jobbet men jag hoppas det lugnar ner sig snart.

Ring mig. Annars ringer jag er.

27 september, 2006 22:46  
Blogger malin said...

Förresten cheferna var inte Johnny och John. Tyvärr. De var en blond kille som påminde om min bror som hade kragen på sin kavaj uppvikt på ett irriterande sätt och en äldre karl som uppenbarligen var toppmanager. De diskuterade ställets inredning och hade en livlig diskussion om ett draperi kl 1 på en söndag natt. De drack cola.

27 september, 2006 22:48  
Blogger Sofia said...

toppenglossigt!!

Men nu är jag lite vilsen... vem är Henrik, och vad gjorde han i Paris med dig och Elin?

Nicklas ska till Valla på lördag, så om du, och kanske om det är någon mer, vill hänga med flickorna Boström så säg till. Vi är game!

28 september, 2006 12:19  
Blogger malin said...

Henrik är en vän till Elin som råkade vara i Paris samtidigt som oss.

Jag ska kanske träffa andra Malin, men kan nog styra det till annan tid än lördag dag. Jag ringer!

28 september, 2006 18:04  

Skicka en kommentar

<< Home