söndag, oktober 15, 2006

jobba?

New York var toppen! Den bästa semestern någonsin faktiskt. Helt ok hotell, kalasväder med 25 grader och sol, inget bråk med M, bra mat, kul upplevelser och total avkoppling.

Bästa shoppingen: En svart ullkappa från Kenneth Cole. En blå duffel från Michael Kors. Svarta skinnpumps från Etienne Aigner. 3 par byxor från Gap. (Helt sjukt: jag testade 8 par byxor - SAMTLIGA passade utmärkt. Jag måste ha en Gap-röv.)

Bästa maten: Lombardis pizza i Little Italy. Fisk på The Spotted Pig (Med Hööken och hans supertrevliga tjej & Metro-Mette). Sushi på Maine Lobster på Sushi Samba.

Bästa upplevelserna: Inspelningen av "Daily show with Jon Stewart". Kul! Hockey i Madison Square Garden - Foppa mot Lunkan. The Rock - utsikten från toppen av Rockerfeller Centre.

Bästa spriten: Dirty Martini på Oyster Bar i Grand Central (med Sporty & supertrevlig amerikansk sambo), Sancerre-vin som vi drack på flera ställen; fylligare än sauvignon blanc, men inte lika smörigt och tungt som Chardonnay - min nya favorit och Cosmo på Underbar (under hotell W).

I morgon - jobba. (!)

Avdelningen julbord: Vad känner ni för Stallmästaregården? Torsdag 7 dec? Svara gärna snart så att jag kan boka asap.

3 Comments:

Blogger Sofia said...

Ah, New York. Blev så sugen att åka dit när jag såg era bilder igår. Men du missade att visa mig snygga pumpsen och alla byxorna...

Stallmästargården låter väl utmärkt. Sign me up!

16 oktober, 2006 10:47  
Blogger malin said...

Låter bra med Stallmästargården.

Och jag vill se modeshow med alla de där kläderna omedelbart.

Jag har också Gap-röv. Älskar mina fina boycut.

16 oktober, 2006 12:36  
Blogger Sporty Spice said...

Det var så roligt att träffa dig och M i NY. Din Dirty Martini var verkligen to die for. Och jag har redan ätit upp alla Pollysar. Fick visserligen hjälp av Knickedickens föräldrars tjuvaktiga hund. =/

KRAM!!!
/Petra

17 oktober, 2006 16:11  

Skicka en kommentar

<< Home