söndag, oktober 08, 2006

Dålig kvalisort

Grrr, på två dagar har jag fått slänga två par strumpor för att det blivit hål på stortån. Extra irriterande är det för att det är två relativt nya par strumpor, jag har kanske haft dem 4 gånger var.
Jag bestämde mig nämligen för ett tag sen att bara köpa svarta strumpor med något litet mönster på, för att underlätta ihop-parningen efter tvätt. Praktiskt då, men surt nu eftersom inga par har samma mönster så jag kan inte spara den enda hela strumpan från det ena paret och para ihop den med den enda hela strumpan från det andra paret (röda hundar på ena foten och blommönster på den andra känns lite för Pippi...)

Någon som vet en strumptillverkare som gör lite mer hållbara strumpor. Mina par kom från Lindex.

2 Comments:

Blogger malin said...

Gör som jag, jag skaffade ett jättestort lager av likadana helsvarta sockar. Då kan man sortera som man vill.

Jag köpte jättebra kvalisort billigt på John Lewis i Aberdeen. Och innan dess på Tescos i Potters Bar. Så jag kan nog inte rekommendera något ställe.

Men det kan vara så att du har en sko som sliter extra mycket. då kan det löna sig att se till att klistra något mjukt framtill i skon istället.

10 oktober, 2006 18:38  
Blogger Sofia said...

Smart!
Att klistra något mjukt i skon har jag aldrig tänkt på.

Att köpa helsvarta strumpor funkar inte, för både Nicklas och jag har helsvarta strumpor och det är sååååå tråkigt att stå och sortera dem efter tvätten. Det slutar alltid med att man har en kort och en jättelång strumpa kvar.

11 oktober, 2006 11:41  

Skicka en kommentar

<< Home