onsdag, november 01, 2006

La La Land

Alltså. Det här stället... Flyget hit var inga probs förutom att BA inte tog med mitt bagage. Solen sken och det är palmer över allt (jag kan inte skriva ordentligt längre) Taxi till hotellet -68 dollar! Universal City ligger typ norr om Hollywood och rummet var jättefint. Middag på hotellet och sen tv och vänta på min väska. Som kom dagen efter och så klart vaknade jag vid 6 - jetlaggad som man är.

Dag 1. Screenings på hotellet. De nya avsnitten av 10 olika tv-serier. Puh. Välkomst cocktail. Sen träffade jag Ebba och Per frpn Kanal 5 och de körde mig in till West Hollywood och vi tog först en drink på Asia De Cubas roofbar. Coolt. Sen gick vi till Koi, känt från bla "Entourage". Grymmaste sushin i världshistorien. Mycket silokonbrudar med gamla sugardaddys. Kul att se.

Dag 2. Samling 0700. Buss till nån studio, som jag redan har glömt. Ungefär 5-7 intervjuer före lunch. Efter lunch (20 min) ungefär 5-7 intervjuer till. Buss tillbaka vid 18. Deckade på hotellet på kvällen. Felicity Huffman var dagens höjdpunkt.

Dag 3. Samling 0800. Buss till en annan studio. Ca 5 intervjuer före lunch. Och ca 5 efteråt. Patrick Dempsey var dagens höjdpunkt. Och Salma Hayek. Piffa lite. Täffa Magnus S på en bar. Åt lite mat och drack dirty martinis. Sen till H&Ms super-extravaganta party i Bel Air. Gigantisk trädgård där de hade byggt upp en runway, dansgolv, champagne-glas-fontän...Vita heltäckningsmattor överallt. Tusen servitörer som gick omkring med brickor. Alexander Skarsgård, Fares Fares, Izabella Scorupco, Maud Adams, Chloé Sevigny, Olsen-systrarna, Carmen Electra (som jag "intervjuade"). Åsså jag. :)

Dag 4. Samling 0900. Buss till ABC. 8 intervjuer före lunch som var tio min, ca 10 intervjuer efter lunch. Buss tillbaka vid 18. Dagens höjdpunkt var Josh Henderson och America Ferrera. Piffa, träffa Ebba och Per på Geisha Garden. Grym sashimi. Drinkar på Social och sen gick jag och Ebba in på dansgolvet och dominerade. Grymt kul! Taxi hem = 60 dollar.

Dag 5. Ledig. Vaknade ändå 0800. Ostbågar till frukost. Taxi till Bel Age där Ebba och Per bodde. Vi åkte bil till Santa Monica och åt lunch på Ivo on the shore. Underbart! Shopping på 3 promenade. Träffade Sofi Fahrman på Urban Outfitters. Promenerade på Venice Beach. Inte så impad. Mat och kaffe på Urth Café i West Hollywood. Gott! Tv-kväll i hotell-sängen.

Dag 6. Samling 0800. Buss till en studio.Träffade Ellen De Generes. Hon är kul. Och hon skrattade ÅT SAKER SOM JAG SA TILL HENNE :) 8 andra intervjuer före lunch. Lunch i 30 minuter! Hurra. Buss till "Criminal Minds" set. 5 intervjuer. Dagens höjdpunkt Marc Cherry - "Desperates"-skaparen. Sen buss till hotellet. Piffa och buss till Social där Buena Vista bjud på mat och dryck. Mitt "gäng" Ulla från DK, Rebecca från NZ, Benji från UK, John från IR och Stephanie från CA spottade inte i några glas. Jag var totalplakat och pratade danska hela kvällen. Hahaha. Minns inte taxin hem.

Dag 7. Vakade 0800. Frukost med Rebecca och Stephanie. Jag och Rebecca tog tunnelbanan (!) till Hollywood Highland. Shoppade lite, testade en oxygen-bar och fikade på Starbucks. Nu sitter vi i lobbyn och väntar på flyg-shutteln.

Det känns som om jag har varit här i 3 månader. Totalt tror jag att vi har gjort typ 70 intervjuer. Jag trodde jag skulle göra 2 per dag... Så jag har jobbar arslet av mig basically. Och jag har mycket att skriva när jag kommer hem. Fast 5 är redan klara och 3 är redan publicerade så jag har nog inte tappat stinget helt och hållet. Det är fint i Bel Air och Beverly Hills. Husen är helt sjuka. Men där emellan kan det vara så fult och skräpigt och stora skyltar och "öken" typ. Alla åker bil. Ingen går. Det tar typ 30-45 min att ta sig vart man än ska. Jag hade turen att hamna i en bra grupp av journalister som ställde bra frågor och ingen dominerade typ. Det har varit otroligt intressant att se hur det funkar och vilken jävla monster-apparat allt är. Men nu längtar jag hem. Och jag återvänder aldrig. New York är sååååååå mycket bättre. Det kan inte ens mätas. Fast Stockholm är bäst :)

2 Comments:

Blogger Sofia said...

Oj, vilket maratonrace du gjort. Fy!
Men visst är Santa Monica lite cute. Jag minns i alla fall det så från när jag var där, men det är ju en hel livstid sen, typ 1992.

Hann du in på Kitsons någe?

Hillevi och jag har i alla fall försökt underhålla din man medans du var borta. Fika ena dagen och middag (fläskpannkaka) en annan dag.
Ser fram emot att få träffa dig lite nu också.
kram!

01 november, 2006 11:04  
Anonymous Anonym said...

Ett glamouröst slit ändå va?

08 november, 2006 17:11  

Skicka en kommentar

<< Home