torsdag, juli 05, 2007

Första semesterdagarna

Årets semester har börjat och nu är jag inne på dag 4. Hitills har jag redan hunnit rensa i förrådet (som jag har längtat. Jag slängde hur mycket gammal skit som helst!) och spontanrest på minisemester med Måns till Österlen.

Vi satte oss på flyget till Malmö i måndags, tog hyrbilen och blåste till Skillinge, där våra vänner Tor och Erik bor. Vi åt supé och sen inkvarterade vi oss på pensionat Sjöbacka där Tomas Oredsson just avslutat ett stå-up set. I tisdags åkte vi till Kivik, köpte sylt och jos, stannade och fikade i Åhus (mysig liten by) och sen körde vi genom otroligt vackra Vittskövle ned till Ystad som har fått utmärkelsen "Årets stadskärna 2007". Och den var mycket söt. Sen besökte Olof Viktors, ett bageri/café i Glimmingebro där vi gick loss på fikon- och äpplemarmelad och grön tomatmarmelad :) Sen hämtade vi upp Tor/Erik i Simirishamn innan vi stannade till och tittade på havet i Gislöv.

Eftersom jag hade bestämt att temat för minisemestern var chic , hade jag med mig klänning och kuvertväska. Det kom väl till pass när vi åt middag på Skillingebörsen på kvällen. Mycket gott!

Så i går bilade vi upp till Wanås, ett slott utanför Kristianstad där slottsfrun har upplåtit parken för konst. Jag var där första gången i mitt liv kanske 1991 och det var sig ganska likt nu med. Men med en del nya konstverk så klart. Kolla in alla bilder här.

I kväll: Kalas hos Andrea. Sen väntar slappa dagar utan mål - precis som en semester ska vara.

1 Comments:

Blogger Sofia said...

Sicken tur att ni redan varit i Malmö!
http://www.aftonbladet.se/

06 juli, 2007 13:04  

Skicka en kommentar

<< Home