fredag, juni 22, 2007

3 magar

















Häromdagen jobbade jag från redaktionen i Gbg. Då passade jag på att lyxluncha med mina kära vänner Marie (tv) och Monica (mitten). Vi är alla tre på tjocken och Monica, som är i vecka 37 och väntar sitt andra, fick stå ut med många frågor från mig och Marie. Jag bad en tant utanför Elite Park avenue (där för övrigt även Sivert Öholm och Peter Swartling också lunchade - dock inte ihop) att ta en bild av oss, för att föreviga magarna. Det var första gången hon höll i en digitalkamera men det gick ju ganska bra. Det roliga är att Marie ser inte alls ut att vara i vecka 25. Jag är bara i vecka 20 och ser ut att vara dubbelt så stor som henne. Och mina bröst ser ut som vattenmeloner. Herre gud. Jag har inte fattat vad stora de ser ut. Jag är redan vansinnigt trött på dem och ser mycket fram emot att få "små påsar" som Sofia menar att de blir efter amningen.

Annars: I dag har vi firat midsommar vid Tyresö slott tillsammans med Jonas, Johanna och deras Emil och Jonas brolla. Och typ 2 tusen andra stockholmare. Men det var riktigt mysigt med midsommarstång som restes, små grodorna, sill, potatis, Måns utsökta västerbottenspaj och alkoholfri öl. Måns hällde i sig 4 snapsflaskor och var på strålande humör och regnet höll sig borta.

Nu är det bara 1 vecka kvar till semestern. 4 veckor av lugn och ro. Åh vilken lyx.

2 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Jäklar vilken hylla!!! Där ligger man i lä. Bokstavligt talat. Jag tror att om man lägger sig bakom dem en blåsig dag så är det lä där. =)

24 juni, 2007 15:09  
Blogger Sofia said...

Vilka fina magar ni har allihop.

Och om du är trött på brösten nu, vänta bara tills de är fulla med mjölk! Då blir de ÄNNU större. Jag hade G- och F-kupa på mina amningsbehåar, och som det ser ut nu kommer du att klå mig med besked.

Men du kan trösta dig med att de sen blir behändigt små och uttömda ;)

25 juni, 2007 11:07  

Skicka en kommentar

<< Home