onsdag, november 07, 2007

Är det 5 stycken där inne?




Nej, det är bara en skönt avslappnad mommy to be i bästa mysbyxorna, hörlurar och framför en juste thriller. Och där under tittar grodan ut. :)

BF (beräknad födsel) är på fredag. Två dagar kvar alltså, om grodan håller schemat. Enligt barnmorskan som vi besökte häromdagen är barnets huvud fortfarande rörligt och det är ganska ovanligt så här sent. I mitt fall handlar det om att jag har stort bäcken. Och det är ju inte negativt, direkt.

Annars var vi på Eriks Bakficka för en 3-rätters och efterföljande drinkar på Riche i fredags, filmkväll med Martin och Andrea i lördags och brunch på Clarion i söndags. I går möblerade jag om i lägenheten och i dag har jag fikat och shoppat med tant Andrea. Och i morgon ska jag spana in Hillevis hus och testa fikamöjligheterna i Stuvsta med Sofia och Hillevi.

Det är oerhört skönt att bara slappa omkring, kolla lite tv, laga lite mat, fika, läsa lite böcker, pyssla lite. Men det är oerhört frustrerande att Försäkringskassans gör-det-själv-service på internet enbart funkar på pc och i internet explorer. Och att Nordeas e-legitimation endast kan laddas ned om man har en pc. Under vilket århundrade är Försäkringskassans och storbankernas it-chefer födda? Och om jag och Måns redan har fått 5 utbrott vardera på Försäkringskassan, innan vårt barn är fött - hur ska det då inte bli i framtiden? Vi funderar seriöst på att anlita någon som kan sköta detta åt oss. Sofia, extrapengar?

1 Comments:

Blogger Sofia said...

Låter som lättförtjänta pengar för min del!
Jag kör FK:s självservice på Safari (Firefox funkar INTE!) med Swedbanks bankId och det funkar fin fint.
Bring it on!

08 november, 2007 19:53  

Skicka en kommentar

<< Home