torsdag, december 13, 2007

Konsumtionsförbud




Jag har låtit mig inspireras av en tjej i ELLE som inte shoppade på 1 år. Jag har bestämt mig för att inte shoppa på ett halvår. (Vi flyttar in i nya lägenheten 1 juni - måste köpa diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare och annat kul). Undantag finns givetvis; saker och kläder som Maja behöver, presenter till vänner samt förbrukningsvaror. Hej då nya skor och ny väska! Hello freedom! (?) Ska bli kul. Effective immediately.

Maja har för övrigt slagit rekordet från förra veckan - denna vecka har hon gått upp 450 gram. Hon är så duktig :)

3 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Intressant och lycka till! Räknas böcker, skivor (även från iTune), smink och sånt? Räknas att gå på bio eller restaurang som att shoppa? Man får ju en vara som man betalar för.

13 december, 2007 21:43  
Blogger Sofia said...

Och så stark Maja verkar vara redan!

Kanske, kanske kan ni komma förbi oss i mellandagarna?
Om vi alla håller oss friska och ni har tid?

14 december, 2007 11:02  
Blogger Hannah said...

Petra: Jag har funderat på det, och ja, böcker, skivor, bio, teater räknas som köp. Smink ser jag som förbrukningsvaror så länge jag köper tex en ny mascara. Men en ny läppenna (som jag alltså inte har till vardags) eller annat mer sällan-smink räknas som köp. Frisören lär bli svår, men jag måste nog toppa mig snart. Restaurang räknas inte heller - man måste ju äta :)

Sofia: Ja! Måns är ledig 26, 27, 28, 29 och 30:e. Vi kommer gärna någon av de dagarna.

14 december, 2007 12:33  

Skicka en kommentar

<< Home