onsdag, april 16, 2008

Hur är det möjligt?


Alla klyschor om att få barn stämmer. Maja är den största kärleken någonsin. Jag är så förälskad i den lilla tösen och allt hon hittar på. I går vände hon sig för första gången från rygg till mage och jag blev så stolt! Numera ligger hon och snackar som bara den: ma-ma-ma-ma. Och da-da-da-da. Och skrattar och ler och skrattar så hon kiknar och blåser salivbubblor och är allmänt underbar. Fastän hon vaknar tidigare på morgnarna :) Hur är det möjligt att man kan tycka om en liten mumrik så mycket?

Häromveckan hade jag egen tid och passade på att åka till stan. Shoppingförbudet var hävt dagen till ära. Men jag kom faktiskt hem med saker som är på okej-listan; förbrukningsvaror i form av hudlotion och rengöring från Kiehl's, kuddfodral från Lexington till Maja (present), UV-creme från Clarins (förbrukningsvara) samt Budapestbakelse till Måns från NK:s bageri (present). Hade glömt att det kunde vara så härligt att shoppa.

I morgon ska jag åka in till stan igen. Vi får väl se hur det går.

1 Comments:

Blogger Sofia said...

Ja det är helt sjukt hur kär man blir, hela tiden. Jag kan fortfarande drabbas av svåra förälskelseattacker, och måste överösa det lilla livet med pussar och kramar, tack och lov går hon fortfarande med på det ;)

Själv har jag shoppat lite för mycket ett tag och har nu bestämt mig för att göra en "Hannah" och ge mig själv shoppingförbud ett tag. Våren har visat sig vara en dyr tid när man är nybliven husägare.

17 april, 2008 08:52  

Skicka en kommentar

<< Home