måndag, mars 10, 2008

Nyklippt och trotsålder

Gjorde ett klipp i lördags.
Känner aldrig att jag hinner klippa mig hos en "bra" frisör, utan har de senaste gångerna bara droppat in hos en frissa på vägen hem. I lördags gjorde jag det igen. Men den här gången hade jag med mig en förlaga ( a first for me!), en bild på Selma Blair.





Den här bilden på Selma Blair från brittiska Elle.
Hon är sååå snygg här. Helst skulle jag vilja att frissan gjorde om hela mig till Selma Blair, men jag fick en Selma Blair-esk frisyr, och för 200 kr är jag nöjd med det.


Någon som är allt annat än nöjd för tillfället är den lilla Hillevi. Hon är visseligen lite sjuk nu, hostar, så jag har varit hemma med henne, inomhus, hela helgen och i dag, men hon har fått ett svårt fall av trots.
Innan N gick till jobbet i morse hann Hillevi och jag bli osams tre gånger - över att hon inte ville provsmaka gröt till frukost, över att jag ville gå på toa själv och över att hon inte fick se "Ice age" på momangen.
Hon är så mammig att jag håller på att bli galen.
Det går inte att säga, "sitt lite hos pappa så ska mamma bara gå ut i köket" - det resulterar ofelbart i ett illvrål "NEEEJ INTE PAPPA!!", storgråt med flödande snor och hysteria.
Och det sjuka är, att om jag inte är hemma alls är pappa bäst i världen. Hon är hur gullig som helst och ingen hysteri alls. Någon som sitter på ett par supernanny-tips?

I morgon ska jag hur som helst få gå till jobbet och Nicke får vara hemma. Halleluja!

2 Comments:

Blogger Hannah said...

Grym frisyr! Lyckades hon fixa det för 200 kronor?! Grattis.

11 mars, 2008 12:06  
Blogger Sofia said...

Well.
På de 20 minuterna hon ägnade åt att klippa mig fick hon till en variant på den frisyren. Men det funkar för mig.

11 mars, 2008 16:10  

Skicka en kommentar

<< Home