onsdag, augusti 31, 2005

Element från helvetet

Jag har alltid tyckt att mina element var rätt bra att ha, men nu är jag inte så säker längre.
Visst, de är varma och goa på vintern, men jag är säker på att det är djävulen själv som utformat dem.
Mina element är dessutom av den gamla typen (det är väl därför de behöver målas om, för att de är gamla) som man kan se igenom. Inte nog med att de är mycket svårare att måla, man måste måla väggen bakom också. Försök bara få in roller mellan spjälorna (säger man så?) på ett element och se hur lätt det är.
Jag har färg överallt. Och jag blir arg så fort jag kommer hem, för då är det dags för elementmålning.

Ja, jag vet att jag är fixerad, men snart, snart är det över.

Igår tog jag en paus och drack lite vinspritzer (vit) på Månsas avskedskalas och pratade massor med Markus Larsson. Markus är bara bäst. Hade jag inte haft Marc hade jag blivit kär i honom.