tisdag, oktober 25, 2005

Baj baj bilen!

I kväll ska det komma ett äldre par och titta på vår fina Griffe.
Om allt vill sig väl slår de till och köper bilen av oss.
Hur kommer detta sig?
Jo, N och jag var och tittade på lite större bilar i helgen. Väl inne i bilhallen upptäckte N ett äldre par som visade sig väldigt intresserade av en beggad Griffe, precis som vår. Och resolut som han är tvinagde han mig att stryka omkring i bilhallen tills det äldre paret var på väg ut, då han lite fint började konversera med dem.
Och som den försäljarpojke han är var han snabb att lägga ut fördelarna med att de köper VÅR bil istället för bilhandlarns.
Så igår lämnade jag in bilen på tvätt här i Globen, någon jag för övrigt verkligen kan rekommendera, dyrt men oj vilket resultat!
Och nu ska kärran krängas.
Håll en tumme eller två!
Vem vet, till nästa vecka kanske vi kör omkring i en bamsig kombi…

5 Comments:

Blogger Andrea said...

Roligt att N är en sån bilskojare. Han kanske kan kränga M:s bil oxå?

25 oktober, 2005 17:11  
Blogger malin said...

Kombi redan? Ni förbereder er kanske på en STOR familj?

25 oktober, 2005 17:37  
Blogger Sofia said...

Tja. N är ganska kul här. Han vill gärna byta till en ny, större bil för att få plats med barnvagn och packning. Men när det gäller barnvagn är han beredd att köpa vilket vrak som helst på blocket för 400 kr… well…

25 oktober, 2005 17:48  
Blogger Andrea said...

Jag har hört skräckhistorier om att handtagen lossnar på barnvagnar precis när folk går ner för trappor... och så studsar bebis och vagn iväg...

25 oktober, 2005 22:33  
Blogger Sofia said...

Jag vet! Den skräcken blev inte bättre av att jag i DN såg en annons om återkallelse av en barnvagnstyp, dyr sådan, där årets upplaga drabbats av just fel i handtagen så att de skulle kunna lossna.
Vi får väl bära runt på vår unge i en babyBjörn hela tiden…

27 oktober, 2005 17:21  

Skicka en kommentar

<< Home