tisdag, oktober 11, 2005

Jag kan flyga, jag kan flyga

På fredag åker jag till London igen. Min tredje resa under de senaste tre veckorna. Jag är numera expert på de olika flygbolagen som åker mellan Sverige och England.

British Airways.
Man får mat. I allmänhet äcklig pizza, men de har just omförhandlat med sitt cateringbolag (var ett helvete, tydligen) så maten kanske blivit bättre. Flyger med dem i helgen, återkommer om det.
Problemet med British Airways är att de aldrig är i tid. Jag menar verkligen aldrig. Men de flyger till Heathrow, så man tjänar lite tid på det. Och man kan skriva ut sitt eget boardingkort vilket betyder att man bara måste vara vid gate 10 min innan avgång. Billiga BA-biljetter hittar man på Travelstart.

SAS. Världens sämsta service, trots priser som oftast fortfarande är ganska höga jämfört med BA får man inte ens mat. Men de har enkelbiljetter nu!

Ryan Air. Otroligt obekväma flyg. Pyttelite plats och de nya planen är inredda helt i avtorkbar plast. Är oftast i tid, men man förlorar mycket på att flygplatserna ligger så långt bort. och resan från Stansted är löjligt dyr, £ 14 enkel väg.

Det finns alltså inget bra alternativ. Jag hatar att flyga, jag hatar flygplatser, men jag måste.

6 Comments:

Blogger Hannah said...

Jag ska flyga SAS till NYC. Hur blir det då? Ni som gjort resan: ska jag ta med mig ipoden och lyssna på 9 timmar av Mobergs "Utvandrarna"?

12 oktober, 2005 15:43  
Blogger Sofia said...

Jag reste med Malaysian till NY så jag vet inte vad SAS har att erbjuda. Men det låter som en bra idé. Framför allt så kommer du nog att vilja sova lite, så ta med något som tråkar ut dig ;)

12 oktober, 2005 15:55  
Blogger malin said...

SAS till NY var bra, bra mycket bättre än Continental som vi åkte hem.

Fräscht plan och ok mat. Vad jag minns.

12 oktober, 2005 16:38  
Blogger malin said...

Har du batteri i ipoden för 9 timmar föresten? Det skulle aldrig min klara.

12 oktober, 2005 16:50  
Blogger Hannah said...

Nä. Det låter lite väl otroligt. Jag tror den brukar klara av 3,5 timmar x2000 till Gbg plus lite till. Kanske 5 timmar. Men jag får väl sova, äta och titta på FILM?

12 oktober, 2005 17:33  
Blogger malin said...

Film fanns på sas. Tror till och med man kunde väla bland flera.

13 oktober, 2005 16:32  

Skicka en kommentar

<< Home