tisdag, februari 14, 2006

Positivt tänkande

M tycker att jag är för negativ när jag tänker på vårt förhållande. Så igår i badet funderade jag på vad som egentligen är bra med att ha ett långdistansförhållande. Och kom fram till följande:

• Jag behöver bara raka benen en gång i månaden under vintern.
• Jag behöver aldrig berätta för nån annan vad jag gör.
• Jag kan alltid äta precis vad jag vill.
• Det är ingen annan som stökar till hemma hos mig.
• Jag kan jobba så länge jag vill (det är det jag gör just nu).

Men jag insåg också att eftersom jag reser så mycket och ingen riktigt vet var jag är, ens på mitt jobb, så skulle det ta dagar innan nån saknade mig om jag försvann. Och det är ju lite så där.

3 Comments:

Blogger Hannah said...

Det där med att raka benen kan ju vara värt allt bråk. Fast så kom jag att tänka på att fördelen med att vara sambo är att man ALDRIG behöver raka benen. Hahahah. (Stackars Måns.)

14 februari, 2006 22:11  
Blogger malin said...

M är engelsman. Så länge jag inte nämner att jag inte rakar benen är han okej med det, även när vi bodde ihop. Men så fort vi pratar om det tycker han det är äckligt.

Weird.

15 februari, 2006 09:08  
Blogger Sofia said...

Eller så kan man bli på tjocken. Då når man inte ner att raka sina ben ens om man skulle vilja det :)

15 februari, 2006 16:55  

Skicka en kommentar

<< Home