måndag, februari 06, 2006

Strangearms?

Glömde att blogga om yogan i lördags! Yogalärarinnan var nån lätt flummig rödhårig dam som var mer riktig yoga än poweryoga.

Jag stod i en krigarposition när hon kom fram till mig och började dra i min arm (som jag sträckte upp rak över huvudet).
"Har du nåt fel på den här armen?", säger hon då högt och tydligt med lätt förbryllad röst.
"Nej", säger jag ansträngt (jag stod ändå i en ganska jobbig position).
"Konstigt, jag har aldrig sett nåt sånt förr", svarar hon samtidigt som hon försöker dra min arm rak.

Jag har väl inga konstiga armar? Jag kan inte överböja dem i armbågen, så de ser väl aldrig helt raka ut, men det kan väl inte vara onormalt? Det måste väl finnas massor av människor som ser ut så?

Plötsligt fick jag komplex för en helt ny kroppsdel.

2 Comments:

Blogger Sofia said...

Vilken konstig människa, börja påpeka folks kroppsdelar så där. Pfwwt!
Själv har jag överrörliga armar och får en konstig bågform åt fel håll när jag ska försöka ha armen rakt.
Så noja dig inte över sina armar Malin, de är så fina så!

08 februari, 2006 11:34  
Blogger malin said...

Tack Sofia. Jag och mina små krokiga ostbågsarmar behövde den uppmuntran.

08 februari, 2006 16:55  

Skicka en kommentar

<< Home