måndag, mars 06, 2006

Jag - en ekologisk missdådare

Nu i vinter har det varit väldigt kallt i min lägenhet, eftersom den ligger på översta våningen och har så många ytterväggar. För att värma mig har jag tagit många och långa bad. Vilket inte är så bra ur miljösynpunkt. Men eftersom jag sparat på uppvärmningen känns det ändå som det gått på ett ut.

I förra veckan kom en karl hem till mig och skruvade äntligen upp mina element. Så nu har jag mina 21 grader.

I fredags när jag fick min X-men hem i brevlådan blev jag så där alldeles glad som man blir när man får en helt färsk ny serietidning. Och började genast fundera på hur jag skulle läsa den. I soffan kanske? Eller i sängen?

Inget dög. Förrän jag kom att tänka på badet. Och jag behövde inte ens bada eftersom jag duschat efter träningen på lunchen. Trots det gav jag efter.

Jag har blivit en badmissbrukare.

3 Comments:

Blogger Hannah said...

Du är ju ändå bortrest så mycket så det räknas knappt.

06 mars, 2006 22:16  
Blogger malin said...

Good point.
Fast då kan jag ju börja oroa mig för mina flygresor. Där kan vi snacka om miljöeffekt.

07 mars, 2006 10:10  
Blogger Hannah said...

Tänkte inte på det.

07 mars, 2006 23:00  

Skicka en kommentar

<< Home