torsdag, februari 23, 2006

Sicket OS

















Ok. Erkänner. Före vinter-OS i Turin tänkte jag mest på om Zlatan skulle synas i någon tv-ruta eller så. Att Anja Pärson låg bra till för medalj kunde jag också begripa.

Men så såg jag den rafflande - I shit you not - finalen av damernas curling. Allt såg riktigt illa ut. Schweizarna hade 2 stenar i boet. Svenskorna ingen. Sista stenen för Sverige. Sista stenen i finalen. Anette Norborg är iskall och får träff på BÅDA f-cking stenarna och slår ut Schweiz. OS-guldet är ett faktum. Jag fattar inget.













Förra året tog Annette VM- och EM-guld. Och så har de tokiga curlingbrudarna spelat in den där videon med Hammerfall; "Hearts on fire". Humor.

Detta är det bästa vinter-Oset för Sveriges vidbekommande - någonsin. Jag fattar inget. Och i morgon kan Anja ta ytterligare ett guld.

Ibland önskar jag att jag vore mer sportintresserad.

2 Comments:

Blogger Sofia said...

Visst var det rafflande!
N var så nervös att det inte gick att prata med honom.
Och du får inte glömma hockeyn i eftermiddag… Tre kronor mot Tjeckien. Kan blir hur spännande som helst…

24 februari, 2006 12:03  
Anonymous Anonym said...

... och vissa är ju söta också, dags för curling Z...

25 februari, 2006 03:46  

Skicka en kommentar

<< Home