tisdag, maj 09, 2006

Jo, det går att prata sönder tv:n

Jag har gillat "Gilmore girls" länge nu. Speciellt sen Logan kom in. Det har alltid funnits ett visst pratigt inslag i serien, men fram tills nu har man kunnat stänga öronen för det och njuta av den wacky byn.

Men nu går det inte längre. Den där jävla mamman pratar så mycket och är så irriterande att jag är tvungen att zappa. Till fucking Martin Timell i Fyran eller nåt.
Jag fattar inte manusförfattarna. Undrar hur diskussionerna går när de sätter sig ner och ska skriva?
"Ska vi kanske göra huvudpersonen så självcentrerad och pladdrig att det inte längre går att tycka om henne det minsta". "Ja, så kan vi se till att hon blir ihop med en gnällspik till karl som inte kan hantera verkligheten" "Jättebra idé!"

Insåg just att det kanske låter som jag pratar om mig själv. Ska nog gå och lägga mig nu.

11 Comments:

Blogger Hannah said...

Hehe. Jag tänkte på samma sak i går. Lorelei (stavas det så?) verkar helt enkelt ha en 40-års kris. Då vet ni girls vad ni har att se fram emot ; )

10 maj, 2006 11:54  
Blogger Andrea said...

Ni girls? Tråkigt att höra att du inte ska joina oss över 40-stecket, Hannah...

10 maj, 2006 14:11  
Blogger Hannah said...

Jag menar att NI girls har något att se fram emot när jag 40-års krisar.

Inte så snabb i dag, redaktörn?

10 maj, 2006 16:10  
Blogger malin said...

Så Hannah är Lorelei? Är Måns då hennes tråkmåns till karl?

10 maj, 2006 16:21  
Blogger Andrea said...

Ja, jag hade missat memot att Hannah och Lorelei var samma person. Jag trodde att hon var Jordan, rättsläkare.

10 maj, 2006 17:43  
Blogger Hannah said...

Rättsläkare. Är jag inte dansk fd prinsessa?

Och - mycket viktigare: vilka är ni?

10 maj, 2006 18:05  
Blogger Andrea said...

Hm, mycket intressant fråga. Ingen aning vem jag är faktiskt. Det finns så få smarta, roliga blondiner på tv, eller hur Malin? Airheads hela bunten.

10 maj, 2006 19:28  
Blogger Andrea said...

Jag skulle ju önska att jag var Lizzie i "Grey's anatomy". Smart, fotomodell, kär i en svår/snygg kille, bakar goda mjuka kakor, är snäll.

10 maj, 2006 19:31  
Blogger Hannah said...

Veronica Mars är en mycket smart och söt blondin i tv just nu. Och hon i "Kalla spår" är ju blond. Och "Medium" och "Closer" och den blonda i "Csi Miami". Pick any.

10 maj, 2006 21:49  
Blogger malin said...

Det känns inte som om nån av dom är jag. Jag tror jag vill vara Buffy – the vampire slayer.

10 maj, 2006 22:12  
Blogger Andrea said...

Tyvärr. Jag är inte snutmaterial. Eller 17 år. Och att drömma om döda människor hela tiden, nä tack. Och Malin snodde just den coolaste blondinen.

Som sagt, Lizzie blir bra. Jag är ganska inne på det där med läkare just nu...

11 maj, 2006 08:10  

Skicka en kommentar

<< Home