onsdag, juni 28, 2006

Scifi-maraton

Efter den trevliga midsommarhelgen (tack Sanna och Johan, det var verkligen hur bra som helst) drabbades jag av en liten förkylning.

Tror att mitt immunförsvar triggades av en lång, lång diskussion om min och M:s framtid (vi gjorde slut en gång under söndagen, men oroa er inte, vi är nu tillsammans igen). Jag var helt känslomässigt utmattad när han åkte vid måndag lunch. När jag kom till jobbet kändes huvudet alldeles tungt och kroppen började göra ont.

Så igår stannade jag hemma och sov. Och mellan sovstunderna tittade jag äntligen på scifi-serien "Firefly" som jag lånat av Andrea.
Och nu, efter sista avsnittet är jag alldeles bedrövad. Hur ska det gå för dem? Vad kommer hända med River? Jag behöver veta!

(Ja, jag har sett filmen, och det hjälper inte.)

2 Comments:

Blogger Andrea said...

Jag känner igen sorgen efter Firefly. Martin och jag kände oss liksom helt tomma när vi hade tittat klart i Thailand. Andra serier fortsätter ju oftast tills man själv har ledsnat på dem eller så får de ett planerat slut. Utan "Serenity" hade man ju verkligen varit helt lost!

Skönt att ni blev ihop igen! Annars hade man ju måstat åka till Skottland och banka lite vett i M.

28 juni, 2006 15:32  
Blogger Hannah said...

Love will prevail.

29 juni, 2006 10:32  

Skicka en kommentar

<< Home