onsdag, november 01, 2006

Sabla snökaos

Det kan väl inte ha undgått någon att det snöat och blåst lite i dag.
För mina nära och kära har snön påverkat på följande sätt:
• Mina föräldrar körde hit från Dalarna och skulle ha varit framme kl 15, de kom hit 16:30 efter att ha stått still utanför Enköping pga en trafikolycka. När de sedan skulle åka härifrån vid 18:30 för att åka till min moster i Rissne kom de bara ut till första rondellen, sen var det tvärstopp. De fick istället parkera bilen här och ta Saltsjöbanan in till Slussen. 19:30 ringde min mamma, då var de på väg med tunnelbanan till Rissne.
• Nicklas har åkt tåg från Linköping i dag och skulle ha varit framme på stationen 19:00. Kring 21 rullade tåget äntligen in på Södra station och de fick kliva av där. Han gick sedan till Slussen, men inga bussar går till Värmdö och Saltsjöbanan går väldigt sporadiskt, taxi är ju inte att tänka på eftersom all trafik står still här i båda riktningarna, jag kan inte komma och hämta honom med vår bil och han har på sig "finskorna", dvs att promenera hem i det här vädret kan ta timmar. Ska bli välsigt spännande att se om han överhuvudtaget kommer hem ikväll, eller om han väljer att sova över på jobbet.

För övrigt är det fortfarande bilar som köar för att komma ut från parkeringen här vid Sickla köpkvarter, klockan är 22:35, 3 timmar och 35 minuter sedan affärerna stängde...

Inser dessutom att jag själv fortfarande har sommardäck på bilen så den lär inte flyttas på ett tag :)

2 Comments:

Blogger Måns said...

Hur gick det för Nicklas? Kom han hem?

03 november, 2006 13:31  
Blogger Sofia said...

Han kom hem kring 23, med Saltsjöbanan, som var det enda kommunala färdmedel som gick ut till oss.
Så det blev ett "happy ending" :)

04 november, 2006 13:46  

Skicka en kommentar

<< Home