söndag, december 31, 2006

Årskrönikan

Om jag snabbt tittar bakåt - från nyårsdagen 2006 då vi hade gäster i lägenheten, kollade på Ivanhoe och käkade pizza - känns det som om året gått rekordfort och att det nästan uteslutande inneburit arbete. Inte lika många resor som förra året och inte lika många annorlunda upplevelser. Inte ens sommarsemestern var särskilt rogivande.

Men ett par goa barn föddes; min brorson Elis som föddes i mars, Fias och Niklas Hillevi som kom i maj och Frida och Lars Elma som kom i augusti.

Några fester jag minns:
Nöjesguidens Stockholmspris på Berns, Rockbjörnen på Cirkus, Näringslivets 125 viktigaste kvinnor på Berns, lanseringsfesten för M Magasin, ELLE-galan, 5-kamp på Grönan, OTW:s sommarfest, Midsommarfirandet i Sandarne i Sannas stuga, Cafés modepris-fest, TV4:as fest på Cirkus, H&M:s lanseringsfest för Viktor & Rolf-kollektionen tillsammans med kändiseliten i Bel Air.

Kul grejer jag sett:
Fröken Julie med Persbrandt på Dramaten, genrepet av Schlagerfinalen i Globen, Polarprisutdelningen, massa bra på Hultsfredsfestivalen, Robbie Williams på Ullevi, Nina Riccis höstkollektion under Guldknappen, Håkan på Allsången och inspelningen av "Daily show" med Jon Stewart i New York.

Bara 4 utlandsresor. Och alla under andra halvåret.
Helsingfors med Malin och Sanna i augusti. Kryssning! Buffé! Sol och god mat i Helsinki.

St Petersburg (åh vad krångligt att fixa visum...)i september med en fotograf från jobbet och en reporter där vi gjorde stora höstmodet. MYCKET jobb, underbar rysk modell och inga praktiska problem alls. Firade födelsedagen där på Dostojevskis favvokrog Idioten med underbar vodka, saltgurka och blinier.

New York i oktober med Måns. En av mitt livs bästa veckor. Sol, softa promenader, suverän mat på skitbra restauranger, bra shopping och massa mys.

Los Angeles i okt/nov på jobb. En gigantisk pressjunket på 4 arbetsdagar à 10 h. 82 intervjuer totalt. Puh. Men kul att strosa runt på set i Greys Anatomy, Desperate Housewives och Criminal Minds. Och på kvällar och min lediga dag tog Per och Ebba på Kanal 5 väldigt bra hand om mig, med goda middagar på Koi, Geisha Garden, Urth Café, Ivy on the Shore i St Monica, shopping och ett galet Halloween-disco på klubben The Social. En suverän vecka, all in all.


För 2007 önskar jag mig:
En fortsatt underbar relation med Måns och alla mina vänner.
En fin vecka i New York med Måns i mars.
En 3:a.
En skön semester i Italien.
En bra lösning av organisationen på mitt arbete.
En bra träningsform som jag håller mig till.
En vecka i Peking i höst.