onsdag, november 22, 2006

945 orsaker till att tycka synd om mig

Jag roade mig med att räkna ut hur många timmar jag har jobbat över i år. Just det - 945 timmar.

Jag börjar tycka att mitt liv är tråkigt. Att det bara är jobb, jobb, jobbrelaterade efter-jobbetgrejer, mer jobb och sen är jag så trött att jag inte orkar med något annat.

Orkar inte ens shoppa. Eller lyfta luren till er. Jag har blivit en dålig och tråkig vän. Förlåt! Men nu har jag infört övertidsförbud och nästa vecka väntar 3 kompdagar!

Jag ska bara åka till Ljungskile först och föreläsa om gratistidningskriget, skriva 4 artiklar från Los Angelesresan, besöka redaktionen i Göteborg, ha möte med några "underleverantörer", planera vårt nya hemliga projekt som lanseras nästa vecka och utvärdera alla de utvecklingssamtal jag har hållit i höst. Jag tror allvarligt talat att jag snart inte orkar mer. Ett hysteriskt sammanbrott på nyhetsdesken kanske vore bra :)

Jag tröstar mig med att vi ses på julbordet den 7:e. Det har blivit en fin tradition. Längtar!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hang in there, baby! Det kommer att bli bättre och i sann Thanksgiving-anda tackar jag dig för att du finns. Du är bäst!

Kram Petra

23 november, 2006 17:17  

Skicka en kommentar

<< Home