tisdag, februari 20, 2007

Aj som fan!

I nio och en halv månad har jag klarat mig … tills i går.
Då fick jag en stor öm knöl i ena bröstet och sen, på några sekunder kändes det som om jag drabbades av blodsockerfall, influensa och allmän klenhet allt på en gång.
Men det enda jag fått var mjölkstockning.
Inte kul alls.
Jag har aldrig känt mig så sjuk så snabbt någonsin.
Efter att ha suttit i telefonkö till sjukvårdsupplysningen i 24 minuter fick jag bara råden att fortsätta följa de råd jag läst mig till på nätet. Dvs, jag satt i 24 minuter och väntade på att få höra sådant som jag redan visste. Hrumpf!
Tipsen är:
• Värm bröstet, jag använde vetevärmare
• Massera försiktigt knölen
• Låt barnet amma det ömma bröstet
• Ta en alvedon mot smärtan

Det är litet snopet att få mjölkstockning nu, nu när vi håller på att sluta med amningen och jag har klarat mig så här länge. Men det är väl så man börjar slarva med att hålla sig varm och glömmer bort vilket bröst hon ammade på sist.
Den enda som tycker det här är bra är Hillevi, för hon vill helst inte sluta amma alls.

Nu mår jag i alla fall bra. Och har för tillfället en liten yllehalsduk nerknölad i behån för säkerhets skull…

Så tjejer, håll tuttarna varma!

1 Comments:

Blogger sannan said...

Stackars dej! Men det låter ju helt klart som om i alla fall mamman är färdigammad... ner med halsduken bara!

20 februari, 2007 14:27  

Skicka en kommentar

<< Home