söndag, februari 25, 2007

Jag – en sjukdomsförnekare

Det är hemskt synd om mig när jag är sjuk och jag vill att alla ska tycka det.

Men samtidigt är jag aldrig så sjuk att jag måste vara hemma från jobbet hela dagar eller sluta träna eller så. Jag liksom överdriver och underdriver min sjukdom samtidigt.
I alla fall, fakta om den här omgångens sjukdom:
• Feber – tog den bara en morgon och då hade jag lite grann feber, men inte jättemycket.
• Ont i halsen – nästan ingenting.
• Snuvighet – från och till. Använder nässprej för att kunna sova. Har använt 2 paket näsdukar so far.
• Hosta – lite av den där hemska rethostevarianten.
• Huvudvärk – hela tiden.
• Tandvärk på höger sida – då och då.
• Mediciner på nattduksbordet: Bromhexin, Fishermans friend, Nezeril, Relief, Sudafed, tomma påsar med Cold & Flu relief satchels.

Ja, jag är nästan döende. Ja, jag ska gå och jobba imorgon. Och kanske på yoga nu idag.