måndag, maj 07, 2007

Start spreading the news...

Nja, nu är det ju inte så mycket nyhet längre eftersom jag varit hemma nästan en vecka.

New York var jättebra!
Antitesen till Hannahs och Måns resa kan säga. Vi blev uppgraderade både på vägen hem och dit (det är värt ett alldeles eget inlägg), vi shoppade massor, vi mådde alldeles utmärkt bra. Och redan nu kommer jag på massor av saker jag skulle vilja göra nästa gång.

Några höjdpunkter:
Koi var precis så där bra som Måns o Hannah sa. Mums för Kobe-biff och lyxsushi!
• Hotellet Park South var bra. Omiljövänligt (jag klagade på engångsmuggarna vid frukosten), men god frulle och bra rum med 2 dubbelsängar.
• Jag hittade äntligen något på Century 21. Jag köpte en jättesöt skjortklänning från Tommy Hilfiger. Marc köpte en smoking från Calvin Klein (nästa nyår ska ni få se!).
• Mina taiwanesiska vänner Will & Christine hämtade oss på flygplatsen, bjöd oss på middag och tog med oss på taiwanesiskt födelsedagskalas för att hålla oss vakna när jetlaggen tog tag i oss.
• Vi åt världens godaste små tacos på ett snabbmatsställe vid korsningen Kenmare St och Cleveland Pl.
Naturhistoriska muséet!
Café Wha?
• Mina nya solglasögon från Rayban!

Kommer säkert mer, men det är det jag minns nu.
(Se fler bilder här)

3 Comments:

Blogger Måns said...

Ser kalashärligt ut!
Och jag tror att den där federala byggnaden på slutet är City Hall. Ser ut så. Låg den i närheten av Brooklyn Bridge?

08 maj, 2007 12:08  
Blogger malin said...

Ja. Det kan det vara. Ligger City Hall i City Hall Park?
Den här byggnaden låg vid Thomas Paine Park, aningen norrut.

08 maj, 2007 15:26  
Blogger sannan said...

Åhå...vill också!

08 maj, 2007 22:34  

Skicka en kommentar

<< Home