fredag, september 14, 2007

Our house

Idag packade jag in en tvärförkyld N, hög på Alvedon, samt en snordroppandes Hillevi i bilen och körde till MÄKLAREN. Det var dags att skriva avtal!
Så nu är det i princip klart.
1 november får vi tillträde, då tar banken alla våra pengar och istället får vi bo i denna fina lilla villa.












Tjohoo vad glad jag är!
Om vi inte var så förkylda skulle vi skåla i champagne. Nu nöjer vi oss med varsin alvedon/esperitox-cocktail istället.

Här följer fler bilder:
Som ni kan notera har de tidigare ägarna haft en fabless för valv…

4 Comments:

Blogger Måns said...

Hurrahurrahurra!
Viktigaste frågan dock: Får ni behålla det fantastiska sjöjungfrubordet i vardagsrummet?
Och vill ni isåfall sälja det till mig?
:-)

15 september, 2007 13:59  
Blogger Sporty Spice said...

GRATTIS! Och ja jösses vilket stiligt sjöjungfrubord. Jag har andra tjing om Måns inte får ha det för Hannah. Gillar även träpaneltaket i köket. Ger en skön, varm bastukänsla. =)

15 september, 2007 14:25  
Blogger Sofia said...

Ha ha ha, you wish!
När Hillevi var med på visningen och såg bordet gick hon fram, pekade och sa: "Tant!"

Träpanelen är tyvärr ett återkommande inslagi huset, ungefär som valven. Men det finns ju tack och lov vit färg…

15 september, 2007 21:17  
Blogger Sporty Spice said...

Hahaha!!! Hillevi är ju bara för rolig. Vitmålad träpanel tycker jag är snyggt, lite New England och skärgårdsfeeling, eller hur Måns? Valvet in till köket ser ju coolt ut, med inbyggd belysning.

Aaahhh, jag är så avundsjuk. Jag vill oxå ha hus. Kan til och med tänka mig bastu- och sjöjungfrutema om det kniper.

15 september, 2007 23:06  

Skicka en kommentar

<< Home