tisdag, augusti 21, 2007

Jag vägrar fejsbooka

Jag tänker fortsätta att tacka nej till fejsbook i ren spite, eller vad det nu heter. Jag orkar inte engagera mig och med tanke på hur många timmar per dag som Måns spenderar där för att kolla in arbetskompisars semesterbilder från Albanien och annat spännande, och alla andra som pratar om hur beroendeframkallande det är, så inser jag att jag inte vill. Jag är redan fjättrad vid datorn 8 timmar om dagen, och jag behöver inga fler fritidsintressen. Men sen vet man ju inte vad jag känner efter 3 månaders föräldraledighet... :)

Tja. Och sen måste jag ju se till att hålla den här bloggen flytande. Den verkar ganska övergiven...

I morgon ska jag åka till Solna och köpa en symaskin som jag hittade på blocket. En oanvänd Huskvarna av lagom avancerad modell. Nu slipper jag snylta på Sofias och så kan jag sy allt jag vill! På torsdag är det dags för Cafés modepris på Hasselbacken och det ska bli riktigt kul. Förra året var jättebra. I år ska jag gå med min kära vän M från ELLE som ska börja på SVD och göra deras nya fredagsbilaga. Den ser jag mycket fram emot. Den lär ju vara betydligt mer vuxen än vår, men kanske passar en blivande moder som handen i handsken?

På lördag är det möhippa för min kompis H som gifter sig på Blidö i sept. Mitt bidrag är att hämta libanesiska lunchpaket från min lokala libanes här i Sjöstaden. Och nästa vecka bjuder min gamla arbetsgivare OTW på sensommarfest. Deras fester är alltid lyckade och även här har jag höga förväntningar. Och som pricken över i:et så har TV4 bjudit in till storslagen fest på Cirkus i år igen. Förra året var 800 pers inbjudna, de bjöd på 3 rätters middag, underhållning av Orup & Lena och så Mamma Mia-gänget med fl. Dessutom hällde de vin nedför våra strupar (insidan). De kalkylerade för 2 flaskor vin per person. Sen var det fri bar... Needless to say var jag galet dragen vid midnatt och sluddrade mig hem. I år blir det så klart lite lugnare. Men en glansig stass är inköpt och kuvertväskan vädrad.

Så. Nu fick ni lite att läsa. Ciao!

3 Comments:

Blogger Sofia said...

Du har rätt. Facebook tar mycket mer tid än det är värt tycker jag, men jag har återknutit kontkten med en borttappad kompis så lite schyst är det allt.

Låter som du fixar och trixar en massa inför bebben. Bra tänkt.
Säg till när vi kan ses och du kan kika på mina preggo-kläder ifall du vill låna nåt.

22 augusti, 2007 13:40  
Blogger Andrea said...

Jag tycker att Facebook tar den tid man har lust att låta det ta. Ibland är det kul, tar mer tid. Ibland skiter man i det, tar ingen tid. Det är ju ingen Tamagochi man måste mata så att den inte ska dö. Det lär ju bli som med bloggandet, det var skoj ett tag...

22 augusti, 2007 14:14  
Anonymous Anonym said...

Åh!

Jag har fått kommentarer! Hurra!

22 augusti, 2007 17:02  

Skicka en kommentar

<< Home