måndag, september 03, 2007

Underbart!














Missade ni första avsnittet av Peter Birros nya serie "Upp till Kamp" i SVT. Kolla in reprisen! Åh, vad jag gillar det svartvita fotot, blandat med autentiska bilder från 60-talets Göteborg, handlingen om 4 unga som håller på att bli vuxna. De hänger på Cue Club (legendarisk rockklubb i gbg), lyssnar på Dylan och röker konstant. Åsså hånglar de, analyserar sin samtid och vill revoltera mot "det vanliga" och "det vuxna". Jag blir så nostalgisk, eftersom det påminner så mycket om mina tonår. Musiken var så viktig, att drömma sig bort och att samtidigt bara skita i allt och festa tills morgonsolen går upp. Och till allt detta har Mattias Bärjed från Soundtrack of our lives gjort superfin musik (han har även en roll i serien). Detta får bli mitt måndagsnöje.

För dig som känner dig osäker på tv-hösten, här är ett förslag på ett hyfsat schema:

Måndag - "Upp till kamp" (SVT, 20.30)
"CSI" (Kanal 5, kl 21, om man hellre vill ha krimserie)

Tisdag - "Idol" (TV4 kl 20. Det börjar med uttagningarna med Carolina Gynning.:)

Onsdag - "Heroes" (TV 4 kl 21.)
"Studio 60 on the Sunset Strip" (SVT kl 22.)

Torsdag - "Örnen" (SVT 1 kl 21.)

Fredag - "Mia & Klara" (SVT kl 22.40 - repris från onsdag kväll)

Lördag - Näe. Det finns verkligen INGET att se. (tro mig.)

Söndag - "Trinny & Susannah stilakuten" (Kanal 5 kl 19.)
"Ensam mamma söker" (TV3 kl 20.)

Notera att vi ännu väntar på svenska "Top Model" i TV3 och Kanal 5:s superserier "Grey's Anatomy", "Desperate Housewives", "Friday Night Lights" och "Brothers & Sisters". Det blir senare i höst.