söndag, november 18, 2007

Getting closer

Jahaja.

Så var ALLT i hela lägenheten genomgånget, utsorterat, dammsuget, tvättat, dammat och bortplockat. Köksskåpen är urtorkade och pepparkakor och ströbröd från 2005 bortslängt. CD-hyllan skiner i bokstavsordning, ljuslyktorna är diskade (!), blombladen är duschade, soffan är dammsugen (tack Måns), vaserna är ordnade i ett vackert stilleben och hyllorna är torkade och medicinskåpet är utsorterat. Handdukarna som Sofia så snällt lånat ut till skötbordet är tvättade, vikta och ligger beredda i hyllan på badrummet. Liksom alla blöjor och annat.

Och i morse kom den så kallade slemproppen! Värkarna har satt igång och dyker upp en gång i timmen, typ. Än så länge ingen fara, så jag kan andas genom dem. Men de kan lika gärna snart lägga av, så jag förväntar mig verkligen ingen förlossning förrän tidigast på måndag. Och i morgon ska vi till barnmorskan och höra vad hon säger.

På fredag har vi gått över 2 veckor så troligen sätts jag igång senast då. Känns konstigt. För ett par veckor sen var jag väldigt laddad, tänkte igenom förlossningen, tränade andning. Nu känns det som om jag är ledig bara för att få städa ur lägenheten ordentligt. Och att barnet tänker vara kvar där inne. För alltid.