måndag, februari 04, 2008

Vilken tv-vår!


Snart är det dags för säsong 4 av "Grey's Anatomy". Grymt. Heja Kanal 5! Tyvärr har mina privata bilder från Grey's inspelnings-set i LA ätits upp av Måns jobbdator, men det var ganska coolt att träffa skådisarna och intervjua dem inne i själva "sjukhuset".

Har också sett första avsnittet av "Gossip Girl" på femman och det var betydligt bättre än väntat. Trodde jag skulle känna mig som en gammal kärring - men icke. Ska bli kul att följa. Samma kväll (torsdagar) reser Gordon Ramsey runt och besöker katastrofrestauranger i USA. Så underhållande. Älskar honom verkligen. Och stabila Johnnie och Mattias är ju tillbaka i "Roomservice". Tack för det. Väntar också på de desperata husfruarna.

Trean svarar med "Top Model" som börjar snart, men liiite tröttsamt börjar det bli att inga - verkligen INGA - av tjejerna på allvar lyckas som modeller på riktigt. Gillar faktiskt "Design: Simon och Tomas" också. Dessutom återkommer "Men in trees" som inte alls är oävet. Men "Singing Bee" är ju för bedrövligt.

Svårt att bortse från att Melodifestivalen drar igång i SVT. Jag ser fram emot att få se Charlotte Perrelli. Gillar henne av någon anledning. Och så ska ju min favoritkille Björn Gustavsson vara med! Har också fastnat framför danska "Brottet" men Mads Mikkelsens bror i en av rollerna.

TV4 kan bara locka mig med "Let's Dance" just nu och det beror enbart på Daniel da Silva och Linda Lampenius. Annars är det bara skräp (har tröttnat på "Heroes".) men jag längtar efter "The Practice".

Är också besviken på "Tell me you love me" på Canal+. Fräsch idé men jag fastnar inte alls för karaktärerna. Detsamma gäller "Flight of the conchords".

Jaha. Då var den analysen gjord. Skönt.

3 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Kan rapportera från USA, eller tv-landet lite före, att Grey´s inte är liiika bra länge. Men fortfarande sevärt. Gossip Girl är stort här men jag har inte fastnat. Americas Next Top Model suger, cat fight med medelmåttiga modeller är inte kul i längden. ... Project Runway är tusen gånger bättre. Men in Trees tror jag typ att de lägger ner snart, The Practis är en meldemåttig spin off (men går att tita på om man har tråkigt). Du kan däremot se fram emot Cashmere Mafia. Mmmmmm! Och på tordag är det premiär för Lipstick Jungle.

Med vår writers strike är det bara dokuskräp på tv. Så trist.

04 februari, 2008 23:20  
Blogger Sofia said...

Håller med om att "Project runway" är ett toppenprogram! Love it! Heidi Klum är så grym: "In fashion, one day you´re in, next day you´re out!"

"Gossip girl" gillar jag också, men det såg jag i går, tisdag…

För övrigt är jag impad över hur mycket tv du hinner se Hannah, Maja måste vara en snäll liten tös.

06 februari, 2008 10:39  
Blogger Hannah said...

Ja, Project Runway är suveränt. Vet inte om TV3 tänker visa dock.

Och ja, Gossip Girl är på tisdagar. Sorry.

Och ja, Top Model är tröttsamt när brudarna är så pantade.

07 februari, 2008 12:32  

Skicka en kommentar

<< Home