tisdag, april 29, 2008

5 månader senare

Maja har fyllt 5 månader. Hon väger 9,5 kilo och är 70 cm lång. Hon är dunderförkyld i dag och har feber för första gången. Stackars tös. Men annars är hon mest god och glad. Tänk bara att tiden går så fort.

Nu är det bara 4 veckor kvar tills vi flyttar. Och vi har väntat i ÖVER ETT ÅR på den där jävla lägenheten. Jag sa till Måns i går att den kanske inte finns på riktigt. Den kanske bara är ett psykologiskt experiment som jag har utsatts för...

Jag trotsade shoppingförbudet häromveckan och köpte mig en en marinblå vårjacka från Indiska. Den var på halva reapriset så jag tycker knappt att det gills. Men däremot har jag handlat desto mer till vårt hem; kuddar, sängkläder, bordstabletter, taklampa (klassiska modellen Anna från Ateljé Lyktan - fyndad på blocket). Och mer sånt lär det bli. Men lite skoj måste man väl få ha.

Har inte hört något nytt från jobbet dock. Vet inte om de vill ha mig tillbaka. Någon som har ett jobb att erbjuda mig? Någon som vet någon som kan tänkas vilja ha mig? Jag är bra på multitasking. Och har stor empati. :)