torsdag, maj 29, 2008

Vuxna tider

På lördag smäller det. Efter att ha väntat i över 14 månader flyttar vi äntligen till vår trea. Jag har aldrig bott i en trea. Detta är min största lägenhet någonsin. Och jag är 35 år. Vad säger det om mig? Om Stockholm? Om bostadssituationen? Jag känner mig i alla fall sjukt vuxen.

Det känns nästan som om det är första gången jag flyttar "på riktigt". Borta är alla trasiga grejer som man ärvt av kompisar, hittat på loppis och fyndat på IKEA. Nu är det "riktiga" grejer som tarvas.

I 4 års tid har vi kamperat i vår älskade etta med skokartonger som sängbord och med ett gammalt paisleymönstrat överkast som jag köpte i Amsterdam 1992 (!) som skynke framför sovalkoven. Sovalkoven! Herregud. Varför har vi inte flyttat tidigare? Jag fattar inte hur handlingsförlamade jag och min man kan vara ibland.

Men nu! Nu agerar vi äntligen efter vår ålder. Vi har köpt tvättmaskin, diskmaskin och en ny matta. Och så vill jag pynta vårt nya vardagsrum med en sån här:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Naaaajs! Kan du inte ta lite bilder så jag som inte kan komma på inflyttningsfesten får se hur ni har det?

01 juni, 2008 00:50  
Blogger Hannah said...

Bilder är så klart på väg. I går var jag och botaniserade bland fyrar och bojar för att hitta de rätta maritima detaljerna till sovrummet :) Men en röd livboj med tampar som det stod VÄLKOMMEN på kanske är lite väääl...?

Annars går det mesta ut på att försöka hindra vår OERHÖRT nyfikna och klåfingriga dotter från att dra ut och plocka ned allt som kommer i hennes väg. Så den där Holmegaardlampan med glasfot kan vi nog inte köpa förrän hon har flyttat hemifrån. :)

04 juni, 2008 09:52  
Anonymous Anonym said...

Haha, bra att ha framförhållning när det gäller lampköp. Och en boj som det står "Välkommen" på ÄR lite väl, får M sin vilja igenom? Och du, det finns massor av fina, äkta marina grejer här i skön New England och Kennedy-stalj. När kommer ni hit och shoppar?!

Jag glömmer typ bort att ringa dig hela tiden och så kommer jag på det på kvällen och då är det ju mitt i natten för er. Skriver en kom-i-håg-lapp och sätter på näsan idag.

04 juni, 2008 13:11  

Skicka en kommentar

<< Home