onsdag, september 07, 2005

Ciderkollaps på spritfest

Nu i helgen var jag i London och provade cider. Eller rättare sagt, jag och pojkvännen bestämde oss för att bli fulla på Waitroses (fin matkedja) cider. Och det blev vi. Kan man lugnt säga.

Vi köpte fem flaskor cider (ca 50 cl styck) och en bonus på en flaska körsbärssöl och spelade Strip-Mao.

Snacka om spritkollaps. Jag fick gå och lägga mig och Marc mådde så dåligt att han inte kunde ligga på mage. Men det var kul. Speciellt eftersom det var Marc som näckade först och fick göra förnedrande saker som "butt dance" och "dick dance".

Ciderbetyg i ordningen de testades:
-
Merrydown cider
Uräcklig billighetscider från Tescos som blivit över från kvällen före.
++
Waitrose Vintage French Cider
Okej början, men ingen eftersmak alls. Bara som ett stopp. Bra om man vill dricka mycket, men ingen höjdarbörjan för en finprovarkväll.
+++
Waitrose Vintage English Cider
God, med trevlig tydlig eftersmak av äpple. Bra balans mellan syrlighet och sötma.
(Nånstans härimellan har jag tappat bort en cider. Och Marc tappade sin värdighet.)
++++
Waitrose Scrumpy
Grumlig cider med härlig smak. Fluffig och skön så där på fyllan. Bra att somna till. Men Marc blev som sagt lite illamående. Vi kommer köpa den igen.