tisdag, september 20, 2005

InDesign-kurs

Jag sitter och lär mig InDesign på ETC-akademin, courtesy of AF Kultur (arbetsförmedlingen för er som aldrig haft nöjet att gå dit). Helt ok kurs. Deltagarna har ganska olika kunskapsnivå när det gäller redigering, men det funkar. Jag har i alla fall lyckats redigera ett helt uppslag idag. Och nött in några basic kortkommandon.

Risken är dock stor att min hjärna smälter ikväll när jag hoppar in på Metro som har QuarkXpress. Alternativt så raderas allt jag lärt mig idag och igår ut? Ser oxå fram emot (not) att försöka gå emellan riktiga jobb med Quark och InDesign. Här spelar det ju ingen roll om det blir fel.

Ska tillägga, eftersom ämnet kom upp på Malins brunch i söndags, att jag sniffade på Martins whisky igår kväll. Det luktade apa. Men nu har jag i alla fall nämnt sprit i mitt inlägg!