tisdag, september 20, 2005

Rapport från sjuksängen

Som ni kanske vet blev jag sjuk för två veckor sedan. Illamående, trötthet, kräkningar och huvudvärk stod på menyn. Men så gick det över, efter 6 dagar hemma. Jag kunde gå tillbaka till jobbet, trött, men ganska allert. Då blev sambon sjuk i samma åkomma. Och tror du inte på sjutton att jag åkte på en omgång till. Så nu har jag varit sjuk IGEN, sen i söndags.
I går var vi till doktorn, som kunde konstatera att vi inte hade någon bakteriell infektion. Dvs, det är ett virus, bara att vänta ut.
Nu ligger vi utslagna i varsin soffa, alternativt sängen, och den som för tillfället är piggast får hämta vatten och något att äta.
Och jag tänker inte komma tillbaka till jobbet förrän jag är superduperpigg igen.
Tro mig, det här är inget man önskar ens sin värsta fiende.

3 Comments:

Blogger Andrea said...

Fy fan, det låter helt sjukt jobbigt. Jag lider med er. Trist oxå att inte få nåt vettigt svar på vad det är, bara vad det INTE är...

20 september, 2005 15:50  
Blogger malin said...

Stackare.

Säg till om det är nåt vi kan hjälpa till med. Jag kan tänka mig lämna saker utanför er dörr, ringa på och snabbt springa därifrån.

Glöm inte att Linda bor i området. Hon kan säkert hjälpa till med att köpa mat eller så.

20 september, 2005 18:03  
Blogger Sofia said...

Tack, vad snällt! Nicklas föräldrar har gjort några matrundor på precis det sättet. Men nu hoppas vi på att kunna ta oss utanför huset i morgon. I dag har vi ju varit uppe nästan hela dagen ;)

20 september, 2005 18:29  

Skicka en kommentar

<< Home