torsdag, september 15, 2005

Pengarna i sjön eller Gaffeln i ögat, del 2

Eftersom mitt öga fortfarande strular, (många minns säkert med glädje att jag på fyllan åt kebab med gaffel, väldigt förmämt, och petade hål på hornhinnan, i maj...), så bestämde jag mig för att gå och kolla upp det.

Ringde husläkarmottagningen, och fick där veta att för det första så hade "min" husläkare slutat (vad är det för mening att ha en egen läkare om man ändå inte får veta att de slutar...) och för det andra att jag måste komma in och träffa min "nya" husläkare för att få en remiss till ögonsjukhuset. Alltså, gå dit och betala för att hon ska säga, ja, du kan få en remiss. Eller iofs, gå dit och få veta att "struntprat, du får ingen remiss, sluta sjåpa dig". Och sedan, gå till ögonläkaren och betala igen...

Fattar inte riktigt meningen med remisser. Det är ju inte som om jag hittat på att jag stoppade en gaffel i ögat i maj, jag var ju bevisligen på akuten då...Vore ju onekligen enklare för alla om jag kunde ringa direkt dit och boka en tid...

Men vem har sagt att livet ska vara enkelt. Att det inte är rättvist det visste jag redan.

1 Comments:

Blogger malin said...

Kolla om det finns ett privatsjukhus som gör det. Så gjorde jag nä'r de hävdade att jag var tvungen att gå till husläkare för att få remiss att ta bort en leverfläck.

Kostar inget extra, bara patientavgift.

16 september, 2005 16:35  

Skicka en kommentar

<< Home