onsdag, september 14, 2005

Tjenare ungdomen


Jag och Malin enades om att Ulf Malmros nya film "Tjenare Kungen" var mycket bra. Vi bestämde också att jag skulle blogga i detta ämne. Gå och se den filmen! Musiken, kläderna, snacket, rödvinet, vinylskivorna, håret. Bra.

Sen måste jag berätta om den skumma presslunchen jag var på i dag. På hotell Diplomat i samband med Elisabeth Olsson Wallins utställning "Kvinnor" som visas där i 2 veckor. Det var jag, Amelia Adamo, Ingela Lind (DN), Inga-Lill Mosander (Aftonbladet), Eva Bonnier och ett par damer till. Det var vit linneduk och väldigt intimt. Ingela på DN avslöjade att "Elisabeth har bjudit in sina favoritskribenter" när jag sa att jag verkligen inte förstod varför jag var inbjuden. "Uhuh?" svarade jag. Har Elisabeth Olsson ens läst en enda rad jag skrivit? Tveksamt.
På kvällen följde Malin med mig på vernissagen. Min kollega David följde också med. Och där presenterade han mig för sin sambo David som arbetar på kultpr. "Vad gillade du presslunchen?" frågade han. "Trevlig. Har David berättat att jag var där?" Jag fattade fortfarande inte. "Jag sköter all pr och såg till att bjuda in dig." Aha. Min kollega David: "Du är ju förstereporter på Metro. Du är ju Britt-Marie Mattsson". Alla skrattade rått och Malin konstaterade:
"Hannah, du är Metros tantreporter."

Well, girls.

Det är sant.

Jag skriver om klamydia, mode, författare, mat, sprit, hälsa, mord, sexhandel, relationer.

Allt tanter i vår ålder är intreserade av.

6 Comments:

Blogger Andrea said...

Du kanske borde starta en tidning med ditt eget namn som titel. Har hört att det kan gå ganska bra.

15 september, 2005 10:56  
Blogger Andrea said...

Jag vill också veta vad du hade på dig på lunchen. Hoppas det var ett fint armband.

15 september, 2005 10:59  
Blogger Hannah said...

Tyvärr. Jag körde armbandslöst. Men jag hade rosa kofta. HUR TANTIGT ÄR INTE DET PÅ EN SKALA? SÅ HÄR I EFTERHAND.

15 september, 2005 11:43  
Blogger Andrea said...

Javisst, men du smälte ju i alla fall in.

15 september, 2005 11:47  
Blogger Tor Billgren said...

När jag beskriver dig brukar jag också kalla dig för Metros förstereporter. Metros Brittmarie Mattsson. Det låter bättre än "Metros seniorreporter".

15 september, 2005 13:59  
Blogger m said...

Själv är jag framför allt intresserad av klamydia, sprit och mord.

15 september, 2005 16:11  

Skicka en kommentar

<< Home