onsdag, september 21, 2005

Thank you Sportyspice!

Jag har haft premiär på Nautilus Hammarby Sjöstad i dag. Min tränare Max (blond, smålänning med små ögon) visade mig runt och efter att ha cyklat i 10 minuter - "Nä, den pulsen va inte så brrra. Den kommer du snart att få nerrr." - fick jag genomgång av mina maskiner. Och med mina menar jag de som Max valt ut efter vårt samtal i soffan.

"Jag har ont i ryggen. Jag sitter framför datorn hela dagarna. Jag är svag. Jag har inga muskler. Jag har inte tränat styrka sedan 1999."

Han ser lidande ut.

Jag fortsatte:
"Men jag är nog hyfsat stark i benen och jag brukar kunna hasa mig runt och jogga en gång i veckan."

I Max huvud:
"Guuuuuuuud vad tråkigt... Hon är ett hopplöst fall. Och vad har hon på sig?!"

Mina Billabongs och en tishe.

Men han kunde inte rubba mitt självförtroende. Jag var nämligen utrustad med ett säkert kit. Vattenflaskan från Nike. Nyckelbandet. Väskan. Klart som fan man känner sig safe när Sporty Spice har hjälpt till med the equipment.
















Och det gick bra. Det var kul och jag ska gå dit 2 gånger i veckan. Jag ska gå dit 2 gånger i veckan. 2 times a week. 2 fois par semaine. 2 X woche. 2 ganger i uka.

2 Comments:

Blogger Sporty Spice said...

Jag är så stolt över dig!!!
Jag själv kör igång på ALLVAR med Omid nu på måndag! Tre dagar styrketräning (varav två med Omid), två kondition och minst ett pass yoga eller pilates per vecka. Och morgonpromenad (innan frukost) två dagar i veckan.
/Sporty Spice

22 september, 2005 13:10  
Blogger Andrea said...

You go girl! mest hannah alltså, sportyspice verkar ha motivationen uppe ändå.

22 september, 2005 15:39  

Skicka en kommentar

<< Home