onsdag, oktober 26, 2005

Sidecar NYC-style











Jag och Anna tog en after-dinner-cocktail efter middagen på Les Halles. Anna, som bodde 3 år i NYC med sin sambo Johan (Ekot-korre) för ett ett par år sen, styrde resolut stegen mot Union Square och hotellet W. Det hade väl sin storhetstid 2003, men fortfarande hett. Sidecaren var dock inte riktigt som i Sverige. Apelsinbas istället för citron. Men med de saltade glasen som jag gillar. Och den kvinnliga bartendern tog också tid att göra de fina dekorationerna av apelsinskal. I NYC gillar de att servera starka cocktails. Och ja, det var fart i den. Lite för mycket brandy alltså. Men grymt snygga. Annars bestod resan mest av vitt vin till maten. Och på en klubb som Hööken, jag, Hillergren (också plåtis) och hans tjej var på fick vi först skumpa. Sen bjöd de på öl. Varför? "Det är en pr-grej". Jaha. Tack, då.

3 Comments:

Blogger Sofia said...

Vad najs!
W är verkligen coolt. Nicklas kompis Martin som vi hälsade på när vi var i NYC, hans bror bodde på W så jag har faktiskt varit inne i ett av deras hotellrum. Very najs. Dyra fina märkesskönhetsprodukter hade de på rummen, inte klisterschampoo som alla de andra…
Men jag var aldrig i baren. Var det så snyggt som man tror?
Vad drack ni mer?
Eftersom jag bara får lukta på spriten nu för tiden så vill jag veta allt! ;)

27 oktober, 2005 13:06  
Blogger Hannah said...

Vi drack bara var sin sidecar. Vi hade ju grundat med pinot gris och sauvignon blanc före. En sidecar var så stark så jag blev alldeles toktipsy.

27 oktober, 2005 13:58  
Blogger malin said...

Jag och Sanna var på W med Pontus när vi var i NY. Vi var väldigt fulla, det var långlång kö och Pontus tog in oss nån konstig sidoväg.

Innan hade vi varit på ett texmexställe och ätit. Och druckit de största margaritas jag nånsin sett. Pintglas med margarita.

27 oktober, 2005 17:02  

Skicka en kommentar

<< Home