onsdag, maj 10, 2006

Hej, jag heter Hillevi!

Nu har vi kommit hem med den lilla tösen.
Alla mår bra. Jag är fortfarande lite öm där nere eftersom jag sprack och de fick sy mig med 5 stygn, men annars är det prima.

Själva förlossningen gick bra tycker jag, det var jobbigt, men så fort det började kännas outhärdligt så fanns det alternativ.
Vi åkte in kl 19 på fredag då jag hade värkar med 3 minuters mellanrum. Taxichaffisen körde såååå lugnt och försiktigt in oss till SÖS.
Under kvällen och natten passade jag sedan på att använda mig av bad, TENS, alvedon och Voltaren, akupunktur och lustgas som smärtlindring innan jag kvidande bad om att få en epidural (ryggbedövning). Då var klockan 02.00 och den första narkosläkaren som kom in för att sätta den misslyckades med första försöket och blev sen bortkallad i traumalarm. Så typiskt!
Turligt nog finns det en bakjour och den läkaren lyckades mycket bättre. När jag väl fått min ryggbedövning fattar jag inte att jag inte tagit det tidigare ;)
Kl 04:20 hade jag så kraftiga krystvärkar att jag ringde på barnmorskan och bad att få komma igång och klämma.
Kl. 04:58 kunde jag inte hålla tillbaka den sista krystvärken utan ut kom en bebbe i flygande fläng. Barnmorskan hann inte ens se vilket kön det var. Men det gjorde jag.
Sen blev det lite rumphugget familjemys eftersom jag kördes iväg till operation och var borta från Nicklas och Hillevi i 4 timmar. Det var lite jobbigt.
Men jag försökte passa på att vila under operationen och under tiden jag var på post op vilket jag var glad för sen.

Men nu är vi som sagt hemma. Och i natt har jag faktiskt fått sova 4 timmar i sträck, vilket känns oerhört lyxigt.
Hillevi ville nämligen äta mellan 21–01, konstant. Så fort jag försökte lägga ner henne för att vila lite så vaknade hon och började pipa.
Men hon är väldigt lättskött annars. Och söt :)
Skickar över en idolbild så ni får se hur hon ser ut i väntan på liveframträdande.

Kram!

7 Comments:

Blogger Andrea said...

Vilken förlossning! Hoppas att man snart får träffa henne, hon ser ut som en bestämd lite tjej.

10 maj, 2006 19:33  
Blogger sannan said...

Kanonsöt! Håller med Andrea, ser ut att blir en dam med ruter i! Ska bli toppenkul att se lilltjejen!

10 maj, 2006 19:49  
Blogger Hannah said...

Hurra! En verklig bebis. Det där med epidural elleh vad nu hette ska jag ockkså beställa när det är dags. Hoppas man får klämma på henne snart. Och grattis igen till en sötnos.

10 maj, 2006 21:47  
Blogger malin said...

Du är hur bra som helst. Ser fram emot att träffa er alla tre.

10 maj, 2006 22:13  
Blogger Sporty Spice said...

Stort grattis!

10 maj, 2006 22:56  
Blogger Sofia said...

Tack!
Vi kan väl kolla hur det ser ut till veckan, vi kanske kan dela upp er och ta några åt gången på besök. Ni får nästan säga själva vilka dagar som passar bäst för vem. Om någon vill komma mitt på dagen så funkar det också bra.
Vi bjussar gärna på kaffe om man tar med eget fikabröd...

11 maj, 2006 13:12  
Blogger sannan said...

Sätter så att säga min baby i sjön i helgen och sedan blir det väl några dygns passande. Så jag får väl ställa mig sist i titt-kön och nöja mig med idolbilden så länge.

11 maj, 2006 21:06  

Skicka en kommentar

<< Home