lördag, november 04, 2006

Äntligen hemma

Flyget hem från LAX var 2 timmar försenat. Och på Heathrow var det kaos - otroligt att man bara får ha 1 väska genom deras security. Så jag var tvungen att bära min laptop under armen tillsammans med allt annat i mitt handbagage, knöla ned laptopväskan i ryggsäcken och stå så i kö i 1 timme. (Jag har träningsvärk i mina biceps!). Ibland är ju britterna värre än amerikanerna.

På Heathrow förstod jag att jag skulle bli sen så jag ringde min kontorschef och bad henne boka en taxi åt mig från Arlanda. Det var ju typ snöstorm i Stockholm. När jag sen landade fick jag ett sms från henne: "Jag är ledsen, jag har gjort allt jag kan."

Jag fattade inget och särskilt inte när det typ inte snöade ute. Jag hoppade sålunda på Arlanda Express och åkte till centralen. Och då såg jag taxiköerna. Så jag gick till närmaste hotell. Som var fullt. Och då gick jag till nästa. Och nästa. Till slut hittade jag ett rum på Reisen i Gamla Stan. Då var klockan halv 2 och jag sladdrade runt i Converse och kavaj. Jag stupade så klart i säng och klev upp 7 dagen efter och traskade till jobbet. Tänk att man kan flyga runt halva jorden men de sista 3 kilometrarna kan man inte ta sig hem.

1 Comments:

Blogger Sofia said...

Visst är det sjukt!

Välkommen hem i alla fall, det är skönt att höra att du kom hem ordentligt till slut.

06 november, 2006 12:52  

Skicka en kommentar

<< Home